Google extensies

Hoe kun je je klant nog meer informatie bieden en nog beter opvallen tussen de advertenties in Google.

Advertentie met extensies

We bespraken al eerder hoe je beter op kunt vallen bij Google door de uitgebreide tekstadvertenties. Als aanvulling hierop vertel ik je graag hoe je Google Ads extensies inzet om je advertentie nog relevanter en opvallender te maken.

Wat zijn extensies

Extensies zijn extra uitbreidingen/ informatie die je toe kunt voegen aan je advertentie bijvoorbeeld je telefoonnummer of de beoordeling sterretjes. Ik leg je graag uit welke extensies er zijn en hoe je ze toepast.

Sitelink

Sitelink extensies zijn links naar bepaalde pagina’s in je website. Dit kan erg nuttig zijn als je bijvoorbeeld adverteert voor Gazelle fietsen. Je kunt dan sitelinks opnemen naar Gazelle fietsen voor heren, dames, kinderen of elektrische fietsen. Hierdoor komen klanten direct op de juiste pagina terecht.

Highligts

Highlight extensies zijn korte aanvullende informatie waarin je je USP’s beter kunt benadrukken. Je zou bij Gazelle bijvoorbeeld kunnen denken aan 10 jaar garantie, eigen service afdeling, uit voorraad leverbaar of gratis onderhoudsbeurt.

Website informatie

Met extensies voor Website informatie benadruk je specifieke eigenschappen van je product of dienst. Bijvoorbeeld: Gratis verzending, niet goed geld terug garantie of 30 dagen proefversie

Oproep

De oproep extensie wordt gebruikt om je telefoonnummer te vermelden bij je advertentie. Op een mobiel kunnen mensen ook direct naar je bellen als ze je telefoonnummer aanklikken.

Bericht

Een bericht extensie kan worden gebruikt om mensen vanuit je advertentie een bericht naar je te laten sturen per SMS. Je kunt dit gebruiken om mensen te laten doneren door SMS of te laten informeren of er nog plaats vrij is in een restaurant.

Locatie

De locatie extensie voegt je adres gegevens toe aan je advertentie, maar kan bijvoorbeeld ook openingstijden toevoegen. De gegevens worden gehaald uit Google mijn Bedrijf.

Locatie extensie voor Partners

Met locatie extensies voor partners kunnen merken bijvoorbeeld aangeven waar hun product te koop is. Deze gegevens worden aangepast aan de locatie van de zoeker.

Prijs

Prijs extensies worden gebruikt om de prijs van een product of dienst weer te geven. Als iemand zoekt op Gazelle fiets dan zou hier bijvoorbeeld herenfiets vanaf € 250,- kunnen staan. Je kunt hier meerdere prijs extensies toevoegen.

App

De app download extensie kan worden gebruikt om mensen attent te maken op een app die je gebruikt. Zoek je bijvoorbeeld naar buienradar op je telefoon dan zou daar direct de download van de app beschikbaar kunnen worden gesteld.

Je kunt op deze manier je klant eenvoudig stimuleren om je app te downloaden.

Promotie extensie

Met een promotie extensie laat je zien dat er een korting geld voor een bepaald product of dienst. Heb je opruiming van herenfietsen dan vermeld je daar tot 50% korting op uitlopende modellen.

Google Ads extensies zijn behoorlijk waardevol voor je advertenties. Het is een manier om je klant meer informatie te bieden. Maar niet onbelangrijk, het maakt je advertentie groter. En groter maakt dat je beter opvalt tussen de andere aanbieders.

Kanttekening, extensies worden niet altijd weergegeven en in wisselende uitvoeringen. Je moet dus altijd zorgen dat je basis advertentie de belangrijkste informatie bevat.

Volgende keer wat meer over het toevoegen van zoekwoorden in je advertentie.

PS.

Wil je meer informatie over het uitbesteden van Google Ads?

Boek een meeting met mij, ik hoor graag wat je uitdaging is.

Hoe blijf je in business in corona tijd.

Het corona virus heeft veel ondernemers getroffen. Klanten blijven massaal thuis zitten of je bent gedwongen je deuren te sluiten door de regering. Maar hoe kun je toch in business blijven in deze rare tijd. Scholen Ik zie om mij heen veel…